NUffNang

Friday, July 4, 2008

Zaman suka-suka

Aku ni family kecik jer, aku manja sikit dengan abah sebab jarak aku dgn adik 6 thn... Bnyk benda yg gembira aku dapat masa kecik, sebab zaman aku membesar belum ada segala benda2 IT nie. Maknanya kalau main tu sah-sah la main kat luar rumah... Aku memang dari kecik jenis yg nekad sket, klu aku kata nak buat tu aku buat sungguh..

Ada satu petang tu aku nak ikut kakak aku p kedai... tp dia nie x mo bagi aku ikut... that time aku blom dapat adik lagi, jadi akulah adik.. mak aku bagi aku 50 sen tapi 20 sen 20 sen dgn 5 sen 5 sen. Aku nie dah marah sangat kat kakak aku ni sebab dia x bagi aku ikut dgn geramnya aku cakap kat kakak aku mcm nie " nanti adik telan duit ni kalau k.long x bagi ikut", dia ingat aku tak berani telan duit tu.... dia pun cakaplah "telanlah, mcm k.long takut." Aku pun aper lagi telan la duit tu.. Tapi nasib aku mmg baik tak tercekik pulak aku duit tu. Menggelabah la k.long aku ni tarik aku balik rumah trus bagitau kat mak aku dah telan semua duit tadi. Mak aku pun check la tekak aku... Mlm tu aku ni kenapaksa mkn bnyk2, mak kata esok senang nak buang...
Pagi esoknya bila aku rasa nak p membuang jer mak tak bagi aku buang kat dlm tandas, dia blh suruh aku buang kat atas lantai blk air jer.. dia kata senang dia nak tgk duit yg aku telan tu keluar ke tak. Klu tak keluar dia kata nak bw aku p klinik, biar doktor kluarkan. Aku mmg takut sket bab2 kena p klinik nie sbb aku ada kes yg lagi tragik pasal p klinik nie. Tp Alhamdulillah duit tu kuar gak... Mak aku simpan duit tu smpi aku besar... Skrg ni aku ingat dah ilang kot duit tu... Ini salah satu kejadian yg mmg aku tak boleh lupa la... bila semua blk kg, lepak borak2 cerita ni mesti keluar... Bnyk la lagi... rasa mcm nak list kan la...
a) aku pernah nangis golek2 depan rumah sebab rebutkan pisang ngan jiran sebelah rumah... padahal sebelum tu aku dah bnyk mkn pun pisang tu..
b) Pernah terseliuh tangan sebab berlari p bagi arnab mkn. Kononnya nak buat aksi lompat kijang... tapi kaki tak cukup pnjg tersangkut kat katil buruk yg abah letak tgh2 jln sbb x bagi aku berlari... sepetang aku menahan sakit baru mak tau tangan aku bengkak giler...
c) kedua-dua kaki aku alignment nyer dah lari sbb aksi2 yg x boleh buat tapi nak buat gak.. berbulan aku ni jadi member tukang urut... kehkehkeh...
d) kurang kwn perempuan sbb lebih suka berkawan ngan budak lelaki... Aku tak pernah main pondok2. Aku biasa mancing kat telaga... smpi berlubang lutut sbb kena paku masa tgh pasang cacing kat mata kail... Blk rmh dgn muka selamba... tapi darah ni meleleh sampai "Abg Chik", (member kamcing aku masa kecik) menangis sbb takut darah bnyk kuar... Dia menangis beria sbb tkt kena marah sbb bawa aku p mancing. Mana dia skrg..
e)Cikgu Math sek rendah pggl aku amoi sbb aku sorang jer yg tak pki tudung masa latihan sukan, dgn rmbt pndk (boy cut) aku main hoki. Mmg ganas la aku dulu.

Mana lah agaknya kwn2 aku dulu, Zul, Abdul Halim, Mie, Abg Chik, Fauzi Musuh ketat aku sape nama yer... Tp dlm aku ganas2 tu ada gak yg ngaku aku ni g/friend dia... (Nantilah aku story)

No comments: