NUffNang

Monday, November 15, 2010

Iman ooohhh Iman...

Tadi call kakak yg jaga budak2 nih, (klong la org itu).. saja2 jer sbnrnya. Sembang2 sket, lepastu k.long bagi tau la pasal si Iman punya perangai hari nih... Dia punya perangai hari ni sgt melampau, smpi m.long dia pun pelik, apa yg budak ni mkn sampai aktif mcm ni??

Nih nak list down perangai NADRAH NUR IMAN sekarang:-
1. Kuat menangis kalau:-
a) Mak/ babah dia masuk tandas
b) bila ada antara kami mkn dia pun nak jugak
c) Bila babah dia pergi kedai/keluar buang sampah (nak ikut la tu)

2. Kuat mengusik, tak kira la siapa pun, babah ke, kakak Jannah ker, even Mama dia pun dia berani usik. Selalu mama dia kena usik masa nak lipat baju la..

3. Kuat melawan, klu Mama, babah atau kakak dia cakap atau minta atau suruh dia buat benda yang dia tak nak buat mesti dia buat bunyi menderam mcm ayam mengeram tu.. Geram betul. kengkadang kena gak la seliang dua.

4. Kedekut, nak-nak kalau benda tu makanan. Dengan semua orang pun dia kedekut. Rasanya masa mengandung ke dia dulu idak le aku kedekut punya orang. Haih, risau la mama dengan perangai kamu nih Iman.

5. Kuat mengamuk, kalu dia marah kat sape-sapa dia akan campak jer apa-apa barang yg ada dekat dengan dia, klu dia dpt botol susu, itu la yg akan dia campak. Ni satu lg perangai yg buat aku risau, Janganla kamu buat perangai gini sampai besar Iman.

Tapi walau aper pun perangai dia aku tetap sayang anak-anak aku. Meraka la tempat aku peluk cium, nangis ke haper..

Mama sayang anak-anak mama..

No comments: