NUffNang

Monday, March 14, 2011

Diet..

Tajuk jer dah mcm menyampah kan..
Jangan la mcm tu, bukan nak cerita pasal diet ker hapa (tp mmg pasal diet)hahahaha..
Rileks la korang..

Aku nih dah naik berat badan sebenarnya, Last month ada turun sikit sebab banyak susah hati+sedih sebab dapat bonus+increament sikit..hahahaha apa kaitan? Bulan nih dah datang selera tu pulak, ader jer tekak aku nih nak makan.. sekarang dok hingaq nak makan Roti Nan Cheese. Dari ujung bulan feb tu lagi dok request kat hubby minta dia tolong beli, tak dapat makan kat kedai, tapau bawa balik tuk wife dia nih pun dah ok sangat+ syukur.. Tapi sampai la ni tak dak pun, alasan yang dia bagi, "kat Putra Perdana nih kedai mamak mana yang ada jual Nan tu?". Last2 sampai hari nih aku dah malas nak minta.

Dulu aku suka makan nasi lemak pagi2, tp lunch hour tak makan, malam pun mkn sikit jer, jadi badan takder la naik sangat, sekarang mkn sikit pun naik banyak.. hais macam mana tuh.. Nak makan oat papagi tak lalu, jadinya tukar menu ker bihun gorang pagi2. Tapi kalau hari2 kembang jugak kepala nak telan kan, jemu weh!!

Cerita pasal makan nih aku pun pelik, dari mana la aku dapat tabiat suka makan macam-macam sekarang nih, dulu mana reti nak minta benda-benda tu semua, yang aku tau, nasi, bihun, mee.. kiranya semua yg biasa-biasa jer la.. sekarang ni jer yang pandai minta benda-benda gitu..

Meh aku list benda-benda baru yang aku dah pandai nak makan sekarang.
1) Egg Tart
2) Tauhu Bakar
3) Pretzel frm Aunty Ann
4) Roti Nan
5) ETC (sbb rasanya bnyk lg yg aku dah pndai makan)

Sekarang dah pandai makan Fast Food kerap plak.. adeh!!

No comments: