NUffNang

Saturday, May 9, 2009

Happy Birthday Sayang...


9/5/09 Jannah turn to 5. Alhamdulillah...Jannah dah nak jadi kakak, aku pun dah msk 37week++ dah x daya bawa perut yg membesar dengan jayanya... Tp, bila pg check doc kata yg 2nd ni mgkn x sebesar Jannah... takpelah... klu kecik lagi senang nak keluar..

Ingat lagi hari sblm nak melahirkan Jannah (8/5/04)sabtu, balik keje aku bosan tahap giga, tetiba rasa mcm nak pg Jln Tar (pasar mlm) teringat kat Diana, masa tu dia blom kawen. So, call dia ajak p, dia pun on jerk... Ptg tu dlm pkl 5 kami kluar dari rumah pg jemput Diana kat Shah Alam. So mlm tu mmg kaw2 punya berjalan la dgn perut memboyot. Blk rumah dlm pkl 12 tgh mlm gitu... Mandi2 tido... dlm pkl 3 pagi aku start rasa mcm nak membuang, pg toilet x der plak nak menbuang.. lps tu start rasa x sedap hati.. tp, aku tak bgtau hubby lagi.Aku dah rasa x selesa nak tido... Tp, aku tak blh nak tipu en.suami, dia anxious sgt tgk aku x tentu arah... Dia ajak aku pg spital... Tp, aku x sakit langsung so, aku kata aku tak sakit nape nak pg spital...

Lepas pkl 7 aku baru rasa sakit sket2, call klong bgtau aku raas sakit mcm ni.. mcm tu, k.long kata tu mgkn rasa sakit nak bersalin. Aku pun dgn slamber ajak hubby pg klinik kat rumah tu jerk... bila doc check dia kata "U ni dah nak deliver ni sempat ke nak pg spital.. klu x I call Ambulan..." Hubby aku cakap plak... "smpt doc...."

On d way ke spital baru aku rasa contraction yg mengila dari 10:1 ke 5:1 ke 3:1, masa tu baru aku rasa pegang besi pun mcm pegang span jerk...huhuuhu... Smpi spital check bukaan dah 8cm trus kena tolak masuk labour room, x smpi 5 mnt Jannah dah selamat keluar...

Alhamdulillah... 9/5/04, berat dia 3.45kg, lahir pukul 10.35pg... Yg tak daya nya tunggu doc menjahit... wah, wah, wah, lama sungguh. Dengan terketar-ketar aku tny doc tu, lama lagi ke doc... Dah tak daya nih... DIa boleh sengih jerk... Hampeh jerk.

Sekarang aku dengan penuh debar menanti kelahiran yg ke-2 pulak.. Jannah pun dah tak sabar2 nak tunggu adik dia keluar.. yg ni pun kami tak tau gender dia lagi. x perlah, asalkan sihat semua, aku x kisah lelaki ker perempuan.

Klu ikut Jannah 37week dah keluar, yg 2nd ni minggu ke berapa la agaknya dia nak keluar jengah dunia yg penuh cabaran ni... Takpelah, aper2 pun moga semuanya berjalan lancar bila tiba waktunya nanti...

To my lovely Jannah...
Mama nak ucapkan selamat Hari Lahir sayang..
Mama sayang kakak sangat-sangat..
Mama marah bukan sebab mama benci,
Mama marah sebab mama sayang ok.

oklah aku dah mula sebak ni... x mo leleh2 pagi2 nih...
chow dulu...

No comments: