NUffNang

Thursday, May 28, 2009

Nadhrah Nur Iman


Akhirnya saat yg aku tunggu-tunggu pun tiba...

22/5(jumaat) pkl 1 aku dah rasa baby asyik mengeras Jer... sejam sekali.. tapi tak la sakit mana... Dlm hati dok kata baby sayang klu nak kluar kuar la pagi2 senang mama nak settlekan mana-mana keje rumah yg belum buat.. Lagipun malam tu Sek Kakak Jannah ada buat sambutan Har Ibu, kesian pulak kat kakak kalau mama tak pergi..

So, sampai mlm baby masih dlm keadaan sama mengeras jer.. blom sakit lagi... Balik dari sek kakak baru dia start sakit sejam 1 kali... lepas pukul 12 sakit makin kuat & kerap.. Babah dah ajak pg spital... aku kata nak tunggu sampai turun tanda...Babah pun ok jerk.. tp lepas pukul 4 pg aku dah tak tentu arah... bangun bancuh milo panas cicah roti.. hehehe sempat lagi tu nak mkn.. Lepas mkn perut rasa ok sket.. dapat la tido kejap...

Bangun tido pukul 7 pg toilet buang air kecil.. sekali tgk ader darah + lendir trus gerak Babah suruh bersiap.. kejut Kakak Jannah hantar pg rumah K.long, pastu singgah kedai mkn ingat nak mkn dulu skali baru dapat 2 3 suap dah tak boleh telan pasal sakit sgt dah... Terus ke Hospital Serdang, pukul 10 smpi, midwife check, wat CTG doc seluk tgk dah buka 3 cm.. Labour penuh lagi.. Aku tny klu blk dulu blh tak.. X bolh katanya mesti ddk wad gak, skali wad penuh.. kena tunggu tapi tak lama pkl 11 lebih mcm tu aku depa dah tolak masuk wad.. kat wad pkl 11.30 doc check dah buka 4cm plk... Air ketuban tak pecah lagi....

Pkl 12 ader org antar mknn.. babah yg hentam.. tgh babah sedap2 mkn aku dah tak tahan sakit.. nurse check dah buka 6cm.. terus nurse tolak pg labour room... ddk dlm LR babah teman masa tu mmg kritikal... sakit mmg x blh thn sebab derang dah pecahkan air ketuban...
Bila sampai saat nak push tu 3 4 kali gak la berenti amik nafas.. sebab baby tak tolong mama tolak.. kesian mama..

Akhirnya pukul 2.13t/hari lahirlah sorang lagi ahli keluarga Mohd Sabri.. Nurse tunjuk jantina tgk2 Girl lagi... Takpelah sayang... Semua tu rezeki Allah bagi.. Tak kisahla yg keluar tu lelaki ke perempuan, asalkan semuanya selamat...


So, ini la puteri ke 2 kami (Nadhrah Nur Iman Binti Mohd Sabri)
http://i8.photobucket.com/albums/a35/zsabri/Day001.jpg

1 comment:

aNgguN said...

tahNiah sis ... wiiiii