NUffNang

Monday, October 24, 2011

Autumn in BeiJing-Day 1 (part one)

Okey, Meh nak cerita pasal trip ke BeiJing minggu lepas.
Hari pertama(Sunday Night)
7.30: assemble at out office
8.00: Transfer to KLIA for flight check-in
11.40: Depart for beiJing by AirChina (delay to 12am)

Dalam flight sangat sempit, mencik tau.. dah la muka pramugari tua-tua, masam jerk manjang plak tu. Makan supper hanya 1 kali. Sangat cemburu dengan mereka-mereka yang naik MAS.
Pukul 6am kami sampai bumi china, sejuk trus muka-muka. Trus serbu tandas.. dan kami-kami ni lupa nak stanby botol kosong, makanya lap ajala dulu guna wet tissue. Selesai berhajat trus ker imigresen untuk scan muka. kihkihkih.. sangat la ramai orang. berebut la kami nih. Tapi tak blh blah la ngan orang2 ca ya nun alip. memang pesen mereka tak penyabor, mengalah la kami nih.

Flight kami mendarat di terminal 3, terminal ni agak kurang ramai orang sebab hanya flight Air China dan sekutunya yang mendarat kat sini. Group yg naik MAS mendarat di terminal lain. Jom layan gambar sikit.
Ni kat KLIA lagi, tgh tunggu train untuk ker terminal lain

Ni matahari baru nak keluar, real sgt cantik.. tp bila ai snap pic from flight nampak mcm ni jer (dlm pkl 5.30 pagi masa ni)

Ini pulak salah satu arca yg ada dlm Airport derang.

Selasai semua procedure kat Airport kami dibawa terus ke TEMPLE OF HEAVEN, sarapan dalam bas jer, tour guide local kami belikan air kotak + roti. Telan je la, dah lapar kan.

TEMPLE OF HEAVEN

~A complex of Taoist buildings was visited by the Emperors of the Ming & Qing Dynasties for annual ceremonies of prayer to Heaven for good harvest

Cantik kan langit tu, biru jer..

Binaan dan ukiran+warna nya, masih elok

mamat baju itam tu namanya walam, dia la yg kami cari hampir 30 mnt.
Local people kat sini datang ke sini untuk beriadah, masa awal-awal masuk tempat ni korang akan dapat tengok mereka menari, beriadah, main permainan yg menyihatkan badan. Local people kat sini kurus-kurus tau.
Jom tengok gambar lagi, abaikan muka yang tak semenggah tu, penat wei.. dari semalam tak rehat, blm sampai hotel lagi time ni.
Ni amik gambar sendiri, group ai tak ramai geng satu opis