NUffNang

Tuesday, October 25, 2011

Autumn In BeiJing_Day 2(Part two)

Assalammualaikum...
Cerita BeiJing bersambung lagi. Jangan ada yg meluat pulak yer.
Jom sambung cerita ker QIANMEN CULTURAL STREET. Tapi, sebelum kita jalan-jalan ke Qianmen kita ker Chinese Tea shop dulu ok.

CHINESE TEA
Sampai di Chinese tea kami di bawa masuk untuk sessi penerangan dan di tunjukkan cara & jenis-jenis teh di china. Dan salah satunya adalah PU'ER tea. PU'ER tea ni yang paling mahal sebab ia di jual dengan kiraan tahun bukan by kg. Lagi lama teh tu lagi mahal harganya. Daun teh untuk menghasilkan Pu'er tea ni hanya boleh di petik oleh monyet sebab pokoknya sangat tinggi dan besar. Jom tengok gambar.

Inila rupa Pu'er tea tu


Dalam kedai, tgkla warna baju dan tudung ai tu, ni kes capai jer apa yg dapat


Mahal ni




QIANMEN CULTURAL STREET
A district that most intergrally preserves the local scenes, historical sites and cultural relics.

Masa group kami sampai kat sini group B dah nak balik sebab kami twisted time masa kat Chinese Tea shop. Sempat la bertanya geng kat mana kedai best nak shopping. Sekali org yg menunjuk arah tak betul, kami berdua yg lurus ni pun jadi tak betul. Kuikuikui.. tak pasal-pasal kami masuk ntah mana-mana lorong. Bila tanya polis kat mana Sturbuck polis cino tu geleng-geleng pale tanda dia tak faham english. Ciss..apparaaa... kat sini pun tak banyak gambar.

Mahal-mahal kat sini


Kawan menyesat


Starbuck derang

Dah gelap, walaupun waktu ni jam baru pukul 5 petang

Balik dari sini terus ke kedai makan untuk dinner, dalam bas gelak-gelak sampai tegang urat pipi. Mujur ada yang handal bab-bab kuar cerita lucu ni.

After dinner, back to hotel.. cuci badan tido mati, recharge untuk berjuang esok hari.

Esok jumpa di great wall ok!!

No comments: