NUffNang

Friday, December 23, 2011

Suami excident.

sambungan dari entry birthday dia..

tetiba dia cakap (saya dengar bunyi hujan je lebih dari suara dia)
abam roi: Abang excident.
saya : Hah excident!! kat mana?(dlm nada kuat)
Abam roi : Kat USJ 3, mengelak orang melintas..aduhhh..
Saya : Boleh bangun tak? teruk ker? Abis macam ner ni?
Abam roi : Tak boleh bangun, tak per la.. dah call foo, Ayang balik dulu la.
Saya: ok.. ok.. (pk balik, mana ada kunci rumah, nak masuk macamner?

Ofismate dah tawar diri nak hantar balik, trus sms pengasuh budak2 bagitau lambat sikit. Call kakak minta dia ambil budak-budak dulu. Selesai satu hal. Turun tangga kawan tu tny, nak balik ker nak pegi tengok husband akak dulu? Saya ok jer kalau nak pagi tengok dia dulu. Then dicided pegi USJ 4 cari husband dulu.

Sampai kat USJ Abam roi ku call bgtau bos dia suruh pagi wat checup kat SDMC. Tak jadi ke rumah Foo, proceded trus ker SDMC. sampai sana dalam few minit Abam Roi sampai dengan En. Jamal. Trus ker ER. lepak2 Xray bagai. selesai masa jam dah pukul 9pm. Aduh perut lapar ni. Dah ler lunch tak makan.


Waktu ni dah selesai semua, tunggu nak bayar jer, saya duduk belakang sebab bagi laluan mereka menyembang.

Ni waktu duduk sorang2 tunggu dia selesaikan checkup.



Ingatkan dah selesai boleh terus balik rumah rupanya En. Jamal suruh Abam ku itu berurut dulu, dia siap dah call kan tukang urut tu minta datang ke rumah dia. Makanya ikutkan je la. Tukang urut tu namanya Pak Aziz, ddk kelana jaya. Pelan jer dia mengurut, tak pakai minyak pun, tapi nampak gak la berkerut muka Abam ku itu. Selesai berurut, minum dulu.. then baru blk rumah. Many Thank's to Kak Linda & En. Jamal atas layanan 1st class walaupun dah malam. Siap tapau bawa balik untuk bebudak lagi.


Abisla sudah cerita birthday yang tragis untuk tahun ni. Ada hikmah semua tu.. Alhamdulillah..... Mungkin Ingatan Allah untuk kami. Makin bertambah umur, makin pendek nyawa kita.. Banyakkan la Amalan..

No comments: