NUffNang

Tuesday, January 10, 2012

Kelakar Seram

Cerita pendek

Petang semalam nak balik rumah, Abam dah tunggu ataih moto. Cecepat ler saya ni turun pakai helmet bagai tengok tayar belakang berpusing.
saya: Tayar ni berpusing, mesti abg tak free kan gear.
abam: eh, tak prasan plak.
saya: Baik-baik, nnt terbang kita bang.
abam: ok.... (sambil free kan gear) dan naikkan tongkat.

Dah selesai pakai helmet saya dengan confident nyer naik ler motor itu. Abam pun masuk gear satu pulas minyak. Dannnn.......

PRANG PRENG KRAKK.. ADUH!!

HAHAHAHHAHAHA... APA NIE???

JATUH DA....

Terlentang ler saya ni tepi motor, cecepat bangun sebab pakai baju kurung, takut plak kang ada yang ternampak kat mana-mana sebab sebelah kaki lagi dok ada ataih motor yang dah terbalik itu. CISSS sungguh!!

Sambil gelak-gelak sebab nak cover malu. tapi lutut pedih amat bangun betul-betul kan kain baju.

Ropa-ropanya dia tak buka solex kat tayar depan. Motif dia bermangga bagai adalah sebab sblm ni tadi dia naik ofis saya minta gam nak tampal setem hasil. Udah ler sepanjang jalan pedih lutut teman ni ha. Masin gak mulut saya ni. AllahuAkbar.

Minta di jauhkan dari segala kecelakaan. Amin...

Pagi tadi on da way nak ke tempat kerja nampak sorang kakak & suami dia & seorang lelaki lepak kat traffic light tgh start motor. Kaki kakak tu berdarah sikit, dan saya tau betapa pedihnya kaki dia walaupun luka tu tak berapa besar. Tapi lagi teruk dari luka kat lutut saya ni, sebab boleh nampak dari jauh.

Hari ni saya pakai seluar jer, mudah nak mengangkang ataih motor. Abam Roi saya plak terus ke Putrajaya Hantar Dokumen Maid Dato' & Family.


p/s: Hidup ini ibarat meniti seutas tali- kadang kala kita jatuh sakit dan terluka- dan itulah yang kita rasai saat ini.



No comments: