NUffNang

Wednesday, March 21, 2012

Itu Ini TAK BOLEH!!!

Tajuk sangat Marah la kunun... hihihihi

Itu ini tak boleh adalah kerana saya terganggu emosi setelah menghabiskan segelas Nescafe tarik segera, kat depan pc tadi. Punca saya minum nescafe adalah kerana terhidu nescafe yang Agnes bancuh tadi. kuikuikui.. (sgt x blh blah kan alasan)

Kenapa marah? Bukan marah, cuma terganggu sebab entah.. minum itu x boleh, makan ini pun tak boleh.. adui.. nak salahkan sapa. Saya la kan..

Dulu saya sangat cerewet bab makanan sebab badan saya sangat mengada-ngada (bukan bangga okey). Jadinya sekarang saya dah tak mau nak pikir boleh ke tak boleh, semua saya hentam, tapi yang jadi mangsa badan saya jugak..

Yang tak boleh mkn (bila mkn akan gatal-gatal):-
- Telur (ini sgt sya sedar)
& benda2 yang blh mengakibatkan kegatalan..
- Seafood

Yang tak boleh makan atau minum (nnt kulit muka akan menggelupas dan gatal)
- seafood
- Susu segar (mana blh tahan)
- Tempoyak, belacan, budu, cencaluk, (saya sgt suka semua ni)
Aish, bnyk la lagi.. tapi semua saya hentam jer, stress sgt klu pk yang tak boleh makan tu.

Saya jugak tak boleh minum air yang berkafein, kalau minum saya akan di serang kembung perut yang membawa kepada sakit kepala yang teruk. Makanya senang cerita bnyk nyer ko tak blh makan & minum....

Mee kuning jugak saya tak boleh makan, klu mkn saya akan terkucil bnyk kali dengan kuantiti yg sikit2 bersama rasa sakit mcm tersepit tu.. (mcm ne nak descripe rasa tu ek?)

Dulu-dulu kalau mak buat gulai masukkan ikan dlm gulai tu sah-sah saya akan rasa sedih sbb tak blh mkn ikan tu, bila mak tau saya mcm tu, dia akan asingkan ikan tu dah gorengkan untuk saya. Jadinya.. saya akan ambil kuah jer, ikan mkn yg goreng jer.. Kenapa saya tak makan ikan tu? Sebab saya rasa ikan tu hanyir.. kahkahkah.. Dan sampai sekarang saya tetap macam tu. Masakkan gulai or lauk berkuah untuk suami, saya amik kuah jer.. ikan suami yang hentam. (leceh kan saya)
*tetiba keluar cerita lama-lama pulak..

Motif cerita saya nih adalah (untung nyer suami saya sbb kahwin dengan saya) sebab saya hanya makan yang murah-murah jer.. Yelah, ketam (seafood) tu kan mahal, tp saya tak makan seafood. Tak ke untung tu.

Psssttt... saya jugak tak suka barang kemas (lagi huntong ma!!)



No comments: