NUffNang

Saturday, December 19, 2015

#UNDUR

Masuk minggu-minggu terakhir dalam bulan Disember. Bakal jugak berakhir tahun paling perit rasanya. Harap sangat duka ini akan cepat berakhir.

Sekarang selalu terfikir dramatik and interesting jugak hidup saya ni. Dari ada semuanya tiba-tiba direnggut terus tanpa hint langsung. Satu persatu DIA ambil, Ditarik nikmat hidup ni tanpa belas *kalau tak cukup iman, akan ckp mcm ni. Tapi sebenarnya Allah dah cukup memberi belas pada saya. Saya je yang tak sedar selama ni.

Alhamdulillah, untuk bulan terakhir ni saya akan terus habiskan dengan tenang. Biarlah waktu yang ada ini saya habiskan dengan orang tersayang. *yang tak sayang saya duduk diam-diam.

Saya dah lama berhenti meninggalkan orang yang sayang saya. Saya belajar sesuatu, belajar bersabar, belajar menunggu dengan ikhlas hati, saya belajar untuk tidak tinggalkan sesiapa lagi selepas itu. Saya belajar setia pada yang satu.

Hari ini saya masih sabar dan setia pada yang satu. Hidup saya indah kerana dia ada melengkapi dan mewarnai hidup saya. Walau bagaimana hati kita terluka, kita cuba bertahan dan jangan mudah melatah. Sabar aje yang saya ada dan kerana sabarlah saya masih di sini.

Untunglah ada orang ambil berat bila kita sakit. Walaupun kadang dia tak tunjuk pun dia peduli.

Masa tu terus cakap dalam hati, a self reminder to yourself: jangan sedih, selama ni kau okay kan, tak payahlah nak kecil hati atau bandingkan kau dengan orang lain (walaupun sebenarnya hati tu dah separuh runtuh). Oh yes, it's hurt.

He's partially mine. I have nothing to worry about him cares about others. Betul tak tipu, walaupun kenkadang hati ada terselit secalit iri. Jealousy is norm. Semua yang kita punya hanyalah pinjaman, kenapalah kita nak bergaduh atas perkara kecil yang tidak ada hujung pangkal yang kukuh untuk dipanjangkan sampai jadi barah dalam suatu hubungan.

Saya tipu. Saya memang jelaous jadi tolong jangan cerita apa-apa dengan saya, saya tak sanggup nak dengar sebab bila saya tahu, saya sedih.


To my En. Chenta aka Mr. Boo- I Love You and I Miss You MUCH.. I need Hugss....



p/s: pls make my dream come true..







No comments: