NUffNang

Saturday, February 13, 2016

Some~Times

Kadang saya fikir dia ambil berat tentang saya. Kadang saya fikir dia sengaja lukakan hati saya. Kadang saya bertoleransi dengan hati saya, dia lakukannya tanpa sedar dan tak usahlah saya berkecil hati. Saya selalu pujuk hati saya begitu supaya saya tidak sedih, supaya saya mampu melalui hari-hari saya dengan tenang.

Kadang saya tanya hati saya, kenapa saya biarkan semua ini berlaku. Apakah saya menunggu jawapan daripada Tuhan? Apakah rasa yang menyesakkan itu nanti akan bertukar jadi damai? Entahlah... saya tak tahu.

Kadang saya rasa, saya berdiri depan mata dia tapi dia seolah-olah memejamkan matanya lalu dia tidak nampak saya. Kadang tersentuh dalam hati dengan persoalan ini, apakah aku wujud dalam hidupnya atau sekadar angin lalu yang berpipisan dengan burung yang sedang terbang di atas sana?

Tetiba jadi sasterawan ni apakes?

Hurmm.. takpalah, mungkin akan datang waktunya nanti.

Saya hanya ada sekeping hati yang Kau pinjamkan, yang Kau penuhi dengan belas dan kasih sayang, Tuhan, terimalah doa-doaku agar Kau permudahkan hidup mereka-mereka yang aku peduli. AMIN.

*Lap airmata*

Love,
Ziel


p/s: Saya rindu awak Chenta

No comments: