NUffNang

Monday, March 14, 2016

LIFE

Bismillahirrahmanirrahim...

Busy like heck. Sleepless. Hari-hari rasa macam junkie.

dan menikmati hari sabtu saya dengan tenang. Macam ada satu angin sejuk tak tau datang dari mana menghembus jiwa. Alhamdulillah.. Breakfast, Lunch and Dinner with Aqila. Talking too much about Life. Alhamdulillah, saya tenang. *saat itu saya sedar awak sangat serabut.

Maaf Chenta, saya tak dapat berada di sisi awak waktu awak dalam fasa itu. Maaf sangat. Bukan tak mahu, tapi saya tak diberi hak itu. :(

Tapi dari jarak ini saya sentiasa berdoa agar awak diberi kekuatan menghadapi dugaan ini.
Saya tahu he is safe over there. I know he's fine as we will update each other every day. *walaupun sebenarnya dia tak lagi update apa-apa pada saya.  Saya tak mahu sesakkan kepala dengan perkara yang saya tak nampak. Saya tak mahu undang penyakit darah rendah datang dan sebab itu saya tak mahu terlebih fikir. Dia ada mesej, saya bersyukur dan happy. Dia jauh, saya doakan dia selamat. Simple kan? Tak payah sesakkan otak.

Masalah tentang manusia, tidak pernah memberatkan fikiran saya kerana saya sentiasa beri peluang pada orang yang penting dalam hidup saya untuk dia buat sesuatu dengan rela. Saya juga beri peluang pada diri saya untuk belajar terima keadaan, belajar bersabar, belajar untuk reda. Kalau berminggu-minggu bahkan berbulan-bulan dia tak ada tapi bila dia ada, satu jam untuk call saya, rasa macam satu hari, satu hari rasa macam satu tahun and I will always fall for him again and again.

Saya belajar, bila dia ada, kita tak usahlah ungkit fasal cerita semalam yang menyesakkan kepala. Tak payah susun kesalahan dia sebulan tu dan kita bagi tazkirah sehari suntuk membebel fasal itu dan ini. Bila dia ada, I just want to stay in his arms. Do nothing, just stay in his arms. *Berangan

Semalam, Allah menguji dia dengan Ujian maha berat. Yang satu waktu dulu telah saya tempuh. And again, saya tidak diberitahu tentang perkara itu. Takpalah, mungkin dia tak mahu berkongsi rasa itu dengan saya. Sekali lagi saya pasrah. It's okay chenta, ambillah sebanyak mana masa yang diperlukan, uruskan semuanya. Saya tetap ada di sini. Berdoa untuk "kalian". (semoga rohnya dicucuri rahmat) *sambil memandu pulang ke Jengka mencari anak-anak buat pengubat luka akibat dipinggirkan.

Cukuplah, tak tau apa lagi yang elok mau di curah di sini.

Langit tu pun kecil untuk saya tulis how much I love him. Huh, I wish I can paint or draw but I only know how to write, straight from my heart.

I feel love when he look at me.
I feel love when he smile at me.

He's my happiness and remedy to my illness.


Love,
Ziel

p/s: I LOVE YOU
p/ss: I STILL LOVE YOU, EVERYDAY


No comments: