NUffNang

Tuesday, March 29, 2016

Seperti Dulu

Ya, saya masih yang lama.

He said that I am emotional. Yes, I am.

But at the same time, I am tired being rational to say the same thing every day, to remind, to ask again and again and again. Sampai satu tahap saya dah tak nak bercakap lagi, itu tandanya saya dah bosan. I am crying like hell with my pillow.

Am I stubborn?
Yes, you are.

I admit that too.

Saya adalah orang yang suka dengan pilihan yang saya buat. Bila saya memilih seseorang menjadi teman seumur hidup, saya bukan pilih dia berdasarkan fizikal dia, watak dia atau tebalnya wallet dia. Tidak. Saya pilih dia sebab saya rasa hidup saya berwarna-warni dan saya menghargai setiap episod dalam drama hidup yang panjang ini bersama dengannya dan matlamat saya pastinya mahu bahagia sampai ke akhir hayat dan sehingga ke jannah. Saya tetap suka dengan pilihan saya biarpun ada waktunya dia sakitkan hati kita seperti mana saya juga tanpa sedar, saya pun sakitkan hati dia but I never give up and make-up quickly soon after I realised I have done something wrong.

Mungkin akan ada waktunya nanti bila saya dah tak tahan, saya pun angkat kaki *tapi tak semudah itu.. tapi sebelum semua itu berlaku saya letak 1001% efforts untuk memastikan hubungan ini akan bertahan. Semua salah saya telan, semua salah saya terima termasuklah jadi candi pun salah saya, jadi tunggul pun salah saya, semua-semua pun salah saya. Letak sejuta salah pun saya terima kerana dalam hati masih sayang dan saya belum lelah untuk memperbaiki setiap kelemahan kerana saya yang pilih dia dan saya perlu berusaha untuk jaga hati dia kerana bila semuanya terkawal, orang yang paling tenang dalam dunia adalah saya.




Love,
Ziel

p/s: to the man I love, please take a good care of yourself. I will always be your health encyclopedia!





No comments: